StoryEditor

Konferencja w MRiRW rozpoczynająca ogólnopolską kampanie informacyjną „Produkt polski”

13.09.2019., 12:04h

11 września o godz. 10:00 w siedzibie MRiRW miała miejsce konferencja prasowa rozpoczynająca ogólnopolską kampanie informacyjną „Produkt polski”. Wzięli w niej udział Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski oraz Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, Prezes Krajowej Spółki Cukrowej Krzysztof Kowa, a także Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Grzegorz Pięta.

”Produkt polski” to najlepiej rozumiany patriotyzm gospodarczy

Minister Ardanowski zwrócił uwagę, że nasza żywność jest wysokiej jakości, jest akceptowana przez konsumentów i jest dostosowana do gustów kulinarnych.
– To bardzo dobry prognostyk na przyszłość, że championy polskiej gospodarki wspierają ten program – podkreślił minister dodając, że – polskie rolnictwo jest w stanie w sposób perfekcyjny zapewnić zaspokojenie potrzeb żywieniowych. 
– ”Produkt polski” to najlepiej rozumiany patriotyzm gospodarczy – stwierdził minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski

Na stacjach Orlen 85% to produkty wytworzone w Polsce

Szef narodowego koncernu paliwowego zwrócił uwagę, że wzrost gospodarczy buduje się poprzez patriotyzm gospodarczy. Zaznaczył przy tym, że na wzroście zyskują wszyscy, w tym oczywiście też Orlen.
– Na naszych stacjach 85% to produkty wytworzone w Polsce – podkreślił.
Prezes Obajtek zwrócił ponadto uwagę, że koncern promuje polskie produkty nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami.

KSC wspiera „Produkt polski”

Prezes Krajowej Spółki Cukrowej Krzysztof Kowa poinformował, że „Polski Cukier” współpracuje bezpośrednio z ponad 15 tysiącami rolników i wspieranie polskich produktów jest dla spółki czymś naturalnym. Zwrócił przy tym uwagę, że KSC jest grupą kapitałową, która zajmuje się nie tylko cukrem, ale także produkuje cukierki, mąkę czy kaszę.

KOWR będzie organizował szkolenia dla producentów, rolników i konsumentów

– Jesteśmy instytucją, która wspólnie z resortem rolnictwa od początku prowadzi działania informacyjno-promocyjne – przypomniał dyrektor generalny KOWR Grzegorz Pieta.

Poinformował ponadto, że kampania będzie prowadzona również w radio i telewizji.
– Będziemy organizowali szkolenia dla producentów, rolników, konsumentów we wszystkich naszych oddziałach – dodał dyrektor i zaprosił do współpracy wszystkie organizacje rolnicze.


Marcin Wieczyński
Źródło: MRiRW








19. kwiecień 2024 16:47