Aktualności

Mariaż biznesu i zielonego stylu życia

Zieleń to Życie & Flower Expo Polska to nie tylko najciekawsze targi roślin i ogrodów w Polsce, to także źródło inspiracji, miejsce wymiany wiedzy oraz doświadczeń. Wystawa organizowana jest z pasji do roślin i dbałości o jakość produktów, a jej celem jest prezentowanie najnowszych osiągnięć hodowlanych i technologicznych rozwiązań, a także promowanie działań wspierających zielony biznes.

Fot. firmowe

To miejsce spotkania profesjonalistów i konsumentów, a także naturalny wybór dla wszystkich, którzy nie wyobrażają sobie życia bez zieleni.

Efektem synergii dwóch wydarzeń: 27. Międzynarodowej Wystawy Zieleń to Życie oraz 4. edycji Flower Expo Polska, które odbędą się od 5 do 7 września 2019 r. w Warszawskim EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14, jest największa oferta „zielonej branży” prezentowana w jednym miejscu i czasie. Targi to punkt obowiązkowy w kalendarzu profesjonalistów zajmujących się szkółkarstwem, zielenią miejską, hurtowników oraz florystów i przedstawicieli kwiaciarni, którym dedykowane są 2 pierwsze dni wydarzenia, oraz konsumentów i hobbystów, dla których przygotowano ostatni dzień, czyli sobotę. Produkty z najwyższej półki, pokazy, seminaria, konkursy – to tylko niektóre z atrakcji nadchodzącego przeglądu dynamicznie zmieniającego się i rosnącego w siłę „zielonego sektora gospodarki”.

Naturalny wybór

Tegoroczne hasło Targów – „Naturalny wybór” – zwraca uwagę na organiczną potrzebę człowieka otaczania się zielenią, a jednocześnie zwraca uwagę na konieczność podnoszenia świadomości w podejmowaniu decyzji z poszanowaniem natury. Motto nawiązuje do mocno wpisanego w polską tradycję zamiłowania do kwiatów, które stanowią nieodłączny element celebrowania najważniejszych okazji oraz podkreśla, że zieleń to niezwykle ważny składnik życia. Idea ta przyświeca tworzeniu scenografii i programu targów, a także tematom poruszanym na seminariach branżowych oraz w prelekcjach dla pasjonatów i hobbystów.

Zielony biznes kwitnie

Dobra koniunktura na rynku roślin trwa – tylko w kwietniu tego roku eksport kwiatów z Holandii wzrósł o 19% do 343 mln Euro. Biznes kwitnie i widać to nie tylko w zapowiadanej zróżnicowanej ofercie, ale też innowacyjnych tematach poszczególnych punktów programu. Zieleń to Życie skupia się wokół roślin ozdobnych i owocowych, techniki, wyposażenia ogrodu i terenów zieleni, natomiast Flower Expo Polska prezentuje kwiaty cięte, rośliny doniczkowe oraz akcesoria dekoracyjne.

Międzynarodowe grono uczestników gwarantuje duży potencjał biznesowy, a także zwiększa zasięg działań i promocji. Udział w Targach wzorem lat ubiegłych zapowiedziało na chwilę obecną ponad 200 wystawców z 10 krajów, m.in. z: Holandii, Niemiec, Danii, Włoch, Belgii, Francji, Litwy czy Kenii.

Bogaty program

Targi to nie tylko inspirujące prezentacje wystawców, ale także okazja do wymiany wiedzy podczas licznych spotkań z ekspertami. Obecność na wystawie daje więc szerokie możliwości biznesowe, ale też uzyskania informacji dotyczących rynku polskiego i europejskiego. Zapraszani przez ZIELEŃ TO ŻYCIE prelegenci to praktycy, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem, podają gotowe rozwiązania, zachęcają do wprowadzania zmian.

Punkty programu, których nie można przeoczyć, to: seminarium „Wiedza dla Producentów” na temat nowoczesnych metod produkcji, ochrony roślin, a także zmian w przepisach np. w odniesieniu do nowych zasad paszportów dla roślin, które wejdą w życie pod koniec tego roku. W ramach bloku „Wiedza dla Handlu” poruszone zostaną zagadnienia dotyczące prowadzenia centrów i punktów sprzedaży roślin w porównaniu z sieciami DIY. Podczas Konferencji Mocno Zielone Miasto spotkają się m.in.: ogrodnicy miejscy, inspektorzy i specjaliści, odpowiedzialni za zieleń publiczną w miastach i gminach, architekci krajobrazu, wykonawcy. W programie m.in.: „Więcej natury w mieście – trendy i rozwiązania”, „Gatunki roślin przyjazne dla owadów, ptaków i zwierząt” oraz „Pszczoły w miastach”.

Branżowi goście będą mogli prowadzić rozmowy handlowe z wystawcami w specjalnie przygotowanej strefie spotkań.

Organizatorzy zapraszają również do niezwykle różnorodnej sekcji florystycznej, gdzie specjalnie dla hurtowni i handlu retail zaprezentowana zostanie oferta kwiatów ciętych i doniczkowych, dekoracji i dodatków. Godne uwagi będą też pokazy mistrzów florystyki, spotkania z ekspertami i seminaria dla kwiaciarni i florystów („Trendy i ekonomika w nowoczesnej kwiaciarni”, „Social media w promocji kwiaciarni w praktyce – działania i koszty” czy „Rośliny doniczkowe w dekoracjach eventowych”).

Ogromne emocje z pewnością wzbudzi oczekiwany przez wielu gości Konkurs Roślin Nowości. W tym roku również, rywalizacja będzie otwarta dla producentów i hodowców niebiorących udziału w targach, co na pewno zwiększy poziom napięcia w oczekiwaniu na decyzję jury. To szczególna okazja do promocji szkółek w kraju i za granicą!

Ale to nie wszystko. Podczas Targów będzie można zobaczyć jak przyciągnąć pszczoły do ogrodu, zbudować domki dla zapylaczy, skorzystać z wiedzy ekspertów w strefie porad. Na gości czekają otwarte warsztaty, a także kiermasz roślin. Nie może zabraknąć również miejsca relaksu w cieniu dużych drzew i otoczeniu kompozycji z roślin.

Dwa pierwsze dni przeznaczone są dla gości branżowych. W sobotę, ostatniego dnia na targi może przyjść każdy pasjonat ogrodnictwa i skorzystać z ciekawych prelekcji. W programie przewidziane są wykłady otwarte umożliwiające zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu sadzenia, pielęgnacji czy funkcjonowania ogrodu. W agendzie m.in.: „Formy naturalne do ogrodu”, „Róże pnące do ogrodów przydomowych” czy „Porady z zakresu cięcia i pielęgnacji krzewów ozdobnych”.

Maciej Kania
Źródło: mat. prasowe

Zdjęcia do artykułu

Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe
Zieleń to Życie & Flower Expo Polska Fot. firmowe

Zobacz także

Zobacz wszystkie

POZOSTAŁE TYTUŁY WYDAWNICTWA

Hortpress Sp. z o. o. | Realizacja Azure