StoryEditor

Nowe trendy w sektorze HoReCa

30.01.2020., 12:19h

Dania z konopi siewnych na stałe zagoszczą w kawiarniach i restauracjach, na popularności zyskają alternatywne produkty dla mleka czy mięsa oraz mąka kokosowa i z ciecierzycy – wynika z prognoz analityków rynku. Modne też będą wszystkie rozwiązania proekologiczne. Ma to związek z rosnącą świadomością społeczeństwa i otwartością na nowości.

Zdaniem ekspertów w 2020 roku na rynku coraz częściej będą pojawiać się produkty konopne. Obecnie w dużej ilości możemy spotkać je w branży spożywczej oraz kosmetycznej. I właśnie za pośrednictwem tych dwóch gałęzi pojawiają się w naszych domach najczęściej. Dostępne są na przykład w postaci oleju z konopi, czekolady konopnej lub ciastek. Produkty konopne mają stać się stałym, modnym elementem restauracyjnego menu.
 
W 2020 roku modne stanie się też spożywanie wędlin z owoców morza. Trend został zapoczątkowany w Australii, a na tamtejszych stołach zaczęły pojawiać się salami z łososia lub ośmiornicy, szynka z miecznika czy kiełbasa ze skorupiaków. Ryby zyskają na wartości.
 
Na rynek jedzenia znaczący wpływ będą mieć wegetarianie i weganie. Szacuje się, że ich liczba z roku na rok będzie rosnąć. W restauracjach pojawi się jeszcze więcej alternatyw do obecnych, mięsnych dań. Ten trend obecny jest również w branży e-delivery.
 
– Trendy w dostawie odnoszą się do ogólnych zmian w restauracjach. W ostatnim roku większość restauracji wprowadziła do swojej oferty dania wegetariańskie. W dalszych latach należy spodziewać się też na tym polu wielu innowacji. Już teraz pracuje się nad rozwiązaniami bezrolnej produkcji żywności. Mówi się nawet o największej transformacji gospodarczej od dwustu lat. W przyszłym roku firma Solar Foods planuje otworzenie fabryki, która będzie produkowała mąkę za pomocą odpowiednio zmodyfikowanych bakterii, planuje także produkcję mięsa czy oleju. Paradoksalnie za dziesięć lat definicja wegetarianizmu czy weganizmu może być zupełnie inna i duża część potraw nawet tych tradycyjnie mięsnych takich będzie. Mięso pozyskiwanie tradycyjnymi metodami będzie po prostu bardzo drogie, a potrawy z niego będą dostępne w restauracjach premium – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Czytaj dalej na www.wiadomoscihandlowe.pl

27. kwiecień 2024 06:32