StoryEditor

Rusza druga edycja kampanii Moc Polskich Warzyw

01.06.2021., 00:00h

Startuje druga edycja kampanii „Moc Polskich Warzyw”. Producenci warzyw po raz kolejny będą edukować konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie. 

Kampania „Moc Polskich Warzyw” realizowana w latach 2020-2021 to pierwszy w historii projekt promujący wszystkie grupy warzyw uprawianych w Polsce. W inauguracyjnej edycji zrealizowano m.in.  szeroko zakrojoną kampanię digitalową z udziałem influencerów i blogerów, emisję spotów promocyjnych w stacjach radiowych i programy telewizyjne. 

Powstało kilkanaście filmów promocyjnych i kulinarnych, a na polskie ulice wyjechały samochody dostawcze oznakowanych logotypami kampanii. W prasie i w serwisach internetowych opublikowano ponad 100 artykułów na temat kampanii, a działania w social mediach sprawiły, że treści dotarły do przeszło 1,5 miliona konsumentów. 

„Moc Polskich Warzyw” 2.0

Kampania będzie ukierunkowana na działania informacyjne mające na celu wzrost zaufania do polskich warzyw i ich lokalnych producentów. 

- W dalszym ciągu Polacy jedzą zbyt mało warzyw. Powinny one stanowić minimum połowę każdego posiłku. Mamy nadzieję, że ostatnie wydarzenia wpłyną na zwiększone zainteresowaniem zbilansowaną dietą i jej wpływem na nasze zdrowie i odporność.  Dzięki „Mocy polskich Warzyw” możemy pokazać konsumentom korzyści płynące z wybierania polskich warzyw. Szczególnie chcemy zachęcić do korzystania z sezonu na poszczególne grupy warzyw – są one wtedy nie tylko najsmaczniejsze, ale również najtańsze. Udowodnimy też, że Polscy plantatorzy to najwyższej klasy specjaliści w dziedzinie uprawy warzyw, którzy łącząc tradycję z nowoczesnymi technologiami. Przez cały rok ciężko pracują, aby na nasze stoły trafiały warzywa najwyższej jakości: smaczne, piękne, bezpieczne, pełne witamin i składników odżywczych – mówi Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej.

W ramach drugiej edycji kampanii będą realizowane działania, mające na celu dotarcie do jeszcze szerszej grupy konsumentów. Powstanie m.in. strona internetowa, będąca swoistym kompendium wiedzy o polskich warzywach, cykl krótkich filmów dokumentalnych oraz spoty reklamowe. 

- Będziemy kontynuować działania, które przyniosły świetne rezultaty w pierwszej edycji kampanii, takie jak współpraca z blogerami, budowanie społeczności w social mediach czy emisje spotów radiowych. Bardzo cieszymy się, że powstaje strona internetowa, która będzie pierwszym tego typu serwisem w Europie. Mamy nadzieję, że sytuacja epidemiczna będzie ulegać poprawie, bo zaplanowaliśmy kilka wydarzeń stacjonarnych, na których chcielibyśmy wreszcie spotkać się bezpośrednio z konsumentami, aby zachęcać ich do codziennego spożywania polskich warzyw. Trzymajmy zatem kciuki za powrót do normalności – dodaje Mirosław Łuska. 

O projekcie

„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. 
Kampania jest organizowana przy wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców 
i Warzyw.
16. kwiecień 2024 20:19