Bazar i hurt

Podsumowanie targów WorldFood Poland 2019

Ekspozycje targowe ponad 350-ciu wystawców, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert – WorldFood Poland to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny doskonałej żywności i kraju otwartego na inne kultury.

Fot. firmowe

Patronat Honorowy nad targami WorldFood Poland objęli:

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Partnerzy merytoryczni i współorganizatorzy

Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje branżowe – Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Związek Sadowników RP, Unia Owocowa, Krajowa Rada Drobiarska, UPEMI - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Związek Polskie Mięso, POLBISCO - Stowarzyszenie Polskich Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, Stowarzyszenie Polska Ekologia, Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków KUPS, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Godło Promocyjne Teraz Polska, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ZW, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Warszawski Rolno Spożywczy Rynek Hurtowy Bronisze.

Tegoroczna edycja - 389 spotkań

Szósta edycja WorldFood Poland to kolejna okazja na nawiązanie udanych, skutecznych i szerokich kontaktów oraz odbycie spotkań B2B. W rozmowach handlowych edycji 2019 uczestniczyli kupcy z 19 krajów. Nie zabrakło też kupców z sieci działających na terenie Polski.

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Dobra ekspozycja i prezentacja produktów to podstawa, równie ważna jest wiedza, doświadczenie i zaangażowanie osób reprezentujących firmę podczas targów. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami zainteresowanymi naszymi produktami. I to właśnie gwarantuje WorldFood. Co roku zwiększa się ilość kupców z rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się zamówieniami i kontraktami - z dumą zapewnia Agnieszka Szpaderska, Manager Targów. Należy pamiętać, że zwiedzający to osoby, które samą swoją obecnością deklarują zainteresowanie branżą. Każda rozmowa to możliwość sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają inne osoby. Warto słuchać, dopytywać i notować spostrzeżenia rozmówców – pozwolą one spojrzeć na własny produkt z innej perspektywy i być może mogą przełożyć się na jego udoskonalenie. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.

Najpopularniejsze sektory

Globalny rynek żywności ekologicznej jest warty ponad 76,6 mld euro. Potencjał rynku produktów ekologicznych w Polsce jest ogromny. Dla branży certyfikowanej żywności w naszym kraju można wysunąć bardzo optymistyczne prognozy. „Rynek żywności ekologicznej stale się rozwija w dwucyfrowym tempie rok do roku i wszystko wskazuje, że nie jest chwilową modą, ale wynika z chęci troski o zdrowie, ochrony środowiska, wspierania zrównoważonego rozwoju. Zauważamy to również podczas targów, gdzie strefy - EcoFood i NutraFood to najbardziej poszukiwane miejsca przez wystawców i odwiedzających” – mówi Agnieszka Szpaderska.

Podczas tegorocznej edycji WorldFood Poland ponad 40% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej i produktów prozdrowotnych. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku ponad 120 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze, w tym roku było ich 200. Bardzo nas to cieszy. Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych wystawców oraz zwiedzających.

Konkurs o złoty medal WorldFood Poland

Ponad 200 produktów w czternastu kategoriach walczyło o Złote Medale i Wyróżnienia targowe. Przyznano 13 złotych medali, 18 wyróżnień i dwie nagrody w kategorii „Debiuty” – krajowy i zagraniczny.

Jury w składzie Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, restaurator), Agnieszka Szpaderska (Manager Targów), Grzegorz Łapanowski (kucharz, dziennikarz kulinarny, właściciel Food Lab Studio), prof. Krzysztof Krygier (Katedra Technologii Żywności SGGW), Andrzej Gantner (wiceprezes Polska Federacja Producentów Żywności), Joanna Kozłowska (Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy Bronisze), przez wiele godzin, w gościnnych progach restauracji Moonsfery, degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.

Lista laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Poland 2019:

Debiut zagraniczny
Złoty Medal
– Mule á la minute z białym winem i warzywami, Roem Van Yerseke B.V.

Debiut polski
Złoty Medal:
–Chrzan tarty z wasabi, Ogródek Dziadunia

Żywność ekologiczna
Złoty Medal:
– Nobleza del Sur, ECO NIGHT, Oliwa z oliwek extra virgin, EVOO Premium
Wyróżnienie:
– Bio mieszanka kiełków do sałatek – Śródziemnomorska, Jetting Systems
– Ocet ekologiczny jabłkowy, OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy Sp. z o.o.
– Chrupkie pieczywo z kiełków pszenicy ze słodką papryką i zieleniną "Rostok", UkrEcoKlhib (Ukrainian Ecological Bread)

Suplementy diety
Złoty Medal:
– Oleosom Olej z rokitnika w pulpie, SZARŁAT M i W Lenkiewicz Sp. J.
Wyróżnienie:
– VITA-MIN Multiple Sport 40+, Olimp Laboratories
– 2KC after, Colfarm S.A.

Sosy, majonezy, ketchupy, musztardy
Złoty Medal:
– Sos Kabul - orientalny sos pomidorowy, VITAPOL Sp.J.
Wyróżnienie:
– Musztarda Kcyńska Miodowa, Wytwórnia Musztardy Kcyńskiej

Słodycze i przekąski
Złoty Medal:
– Chocovera - Skórka pomarańczy w czekoladzie ciemnej, Alta Saska Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
– Kandyzowany owoc z jagodą MIX, Ramkalni Nordeco SIA
– Morele suszone , Vivio Healthy Food

Przetwory zbożowe i wyroby piekarnicze
Złoty Medal:
– Musli owocowe z białą czekoladą OneDayMore, OneDayMore Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
– Mąka z pszennym płatkiem, Młyn Zbożowy "Bracia Górscy" Sp. J.

Przetwory owocowe i warzywne, produkty pochodzenia roślinnego
Złoty Medal:
– Pasta słonecznikowa z curry, Primavika Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
– Malinowy sok przecierowy - bez cukru, Gospodarstwo „Prosto ze Wsi”
– Pesto z suszonych pomidorów, PROCO POLSKA Sp. z o.o. Sp. k.

Produkty mleczarskie
Wyróżnienie:
– Śmietana wiejska 18% z Kujaw i Ziemi Dobrzymskiej, Kujawska Spółdzielnia Mleczarska we Włocławku

Oleje i tłuszcze
Złoty Medal:
– Bio olej z pestek śliwki, Nomak Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
– Pepo Papa olej z pestek dyni, FSF Olej Sp. z o.o.
– Olej sezamowy, VEDALAN LLC

Napoje bezalkoholowe
Złoty Medal:
– Soki Natura Cold Press, NATURA COLD PRESS Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
– BeRAW Smoothie Vegan Protein, Purella Sp. z o.o.

Napoje alkoholowe
Złoty Medal:
– Wino z czarnej porzeczki, Winnica Dwórzno
Wyróżnienie:
– Meysari Makhmari Premium, Czerwone wytrawne wino, Shirvan Wines

Kawa i herbata
Złoty Medal:
– Kwiat złotej herbaty, DAMRO EXPORTS (PVT) LTD
Wyróżnienie:
– Coffee Cold Brew Black zero sugar, Bio Street

Innowacje
Złoty Medal
– Pierogi ruskie bez glutenu, Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "MATEO"
Wyróżnienie:
– Rodzina Sareckich STRES, Wina Rodziny Sareckich

Maciej Kania
Źródło: mat. prasowe

Zobacz także

Zobacz wszystkie

POZOSTAŁE TYTUŁY WYDAWNICTWA

Hortpress Sp. z o. o. | Realizacja Azure