Uprawa owoców miękkich

Dzień Polskiej Borówki


Plantatorzy borówki 1 lipca uroczyście rozpoczęli sezon 2017. Miejscem spotkania z konsumentami był Targ Śniadaniowy na Żoliborzu. Na uroczystość przybyli producenci borówki z całego kraju, wraz z rodzinami. Pokazano dzieci jako naturalnych konsumentów, a Dzień Polskiej Borówki jako święto tych, którzy chcą żyć zdrowo i cieszyć się sukcesem Polaków. Podczas spotkania zaprezentowano także poszczególne etapy pracy na plantacjach i pierwsze plony owoców. 


Otwarcie sezonu 2017

Honorowymi gośćmi Dnia Polskiej Borówki byli ludzie nauki: prof. dr hab. Małgorzata Korbin, Dyrektor Instytutu Ogrodnictwa oraz prof. Stanisław Pluta, który jest członkiem Rady Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Ścisła współpraca nauki i praktyki oraz wymiana doświadczeń decydują dziś o sukcesach – mówiła prof. M. Kobrin, akcentując otwartość młodego pokolenia polskich plantatorów i umiejętność korzystania z najnowszej wiedzy oraz doświadczenia pionierów.

Sygnałem do rozpoczęcia sezonu była degustacja dokonana przez 10-ciomiesięczmego Stasia Pieńko –  syna i wnuka producentów borówki z województwa lubelskiego. Do tej roli Staś został wybrany w internetowym głosowaniu, które pomogło rozszerzyć zasięg przygotowań o blisko 50 tys. osób.


Owoc przyszłości

Walory borówki przedstawiła Anna Radowicka (d. Jelonek) – technolog żywienia i dietetyk, ekspert w ocenie jakości żywności i żywienia człowieka. Ta ceniona specjalistka jest znana ze stałej współpracy m.in. z takimi programami, jak: Pytanie na Śniadanie, Dzień Dobry TVN czy TVN Style. A. Radowicka promowała zalety owoców borówki dla konsumentów w każdym wieku, począwszy od 6 miesiąca życia niemowląt, po młodych i dorosłych aż po osoby starsze. Borówka to owoc przyszłości, trochę niedoceniany wśród Polaków. Często wybieramy produkty, które pochodzą z zagranicy. Nie doceniamy tego, co jest w Polsce i nie pamiętamy, żeby spożywać owoce wtedy, kiedy jest na nie sezon. To właśnie w tym czasie nasz organizm potrzebuje witamin i składników mineralnych, których dostarczają borówki – mówiła A. Radowicka.


Więcej niż event

Warszawskiemu otwarciu sezonu towarzyszyła ogólnopolska akcja pod nazwą Borówkowy Weekend. W 23 miejscach w 8 województwach ogrodnicy we współpracy z lokalnymi restauratorami stworzyli możliwość spróbowania pierwszych w tym roku dań z borówkami, m.in. deserów, koktajli i lodów.

Otwarcie sezonu było poprzedzone wielotygodniowym odliczaniem. Na stronach wielu plantacji funkcjonowały specjalne liczniki. Na prowadzonym przez producentów borówki fanpage na portalu Facebook systematycznie publikowano materiały edukacyjne. To ciekawy projekt, ponieważ fanpage kreujący wizerunek branży jest tworzony przez samych plantatorów.

Dzień Polskiej Borówki promuje owoce, z wyraźnym wskazaniem Polski jako miejsca ich produkcji, a także integrację i współpracę plantatorów. Celem tego wydarzenia jest promocja walorów borówki i naszego sukcesu jako branży. Idziemy do przodu, bo jak widać – potrafimy działać razem – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Inicjatywa rozwija się i zyskuje sojuszników. Partnerami Dnia Polskiej Borówki w 2017 r. były Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej (Grupa BPS) i firma Koppert Polska. am
 

Źródło: informacje prasowe Fundacji Promocji Polskiej Borówki

Zobacz także więcej artykułów z tej kategorii

Facebook