Uprawa owoców miękkich

23 Kwiecień 2018

Producenci borówki opowiadają o swoich plantacjach

Plantatorzy borówki odliczają dni, jakie pozostały do uroczystego rozpoczęcia sezonu zbiorów 1 lipca. A zanim to nastąpi opowiadają o swoich plantacjach. Celem tego jest pokazanie urody i niepowtarzalności polskich plantacji borówki jako miejsc, w których powstaje najwyższej jakości produkt. Borówka z Polski jest ceniona na wielu rynkach. Wiedza, o tym w jaki sposób produkuje się owoce jest  potrzebna konsumentom i liderom opinii.

Podczas odliczania do daty rozpoczęcia zbiorów producenci opowiadają o plantacjach borówek.

- Za tym owocem, oprócz tego, że ma smak, wartości odżywcze, idzie też ciężka praca i przeogromny bagaż wiedzy plantatora – mówi Michał Koter z Gospodarstwa Ogrodniczego Koter.

- Ja bym porównał to nawet do takiego mistycyzmu, którym owiane są na przykład uprawy winorośli. To jest praktycznie ta sama gama umiejętności, którą trzeba się wykazywać. Trzeba z pogodą umieć się dogadać. Odpowiednio reagować. Dobierać odmiany. Cała masa zabiegów, cięcia. To jest tak dużo rozmaitych czynników, które właściwie każdą plantację tworzą na swój sposób niepowtarzalną i wyjątkową - dodaje Koter.

- Plantatorzy są prawdziwymi promotorami. Z jednej strony są programy telewizyjne, które mówią nam więcej na temat żywności, którą spożywamy, a jeżeli chodzi o owoce to najlepiej to zrobią plantatorzy. Ponieważ siedzą w temacie, czują to i wiedzą co mówią i o czym –

- Wszyscy powinni współpracować. I szkółkarze między sobą i z plantatorami. I plantatorzy między sobą, dlatego, że wszyscy się na rynku zmieszczą z dobrym towarem. Przede wszystkim mamy promować zdrowie, a owoce, wszystkie owoce - szczególnie borówka - to samo zdrowie –mówi Grzegorz Szetyński, Wicestarosta Bielski.

- Opowiedzmy o naszych plantacjach. Pokażmy naszą umiejętność współpracy z naturą, pasję, doświadczenie i wszystkie prace, które wpływają na końcową jakość owoców. Jako plantatorzy jesteśmy znakomitymi promotorami jakości polskiej borówki. Wierzę, że konsumenci zobaczą w nas promotorów zdrowego stylu życia – podsumowuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Działania promocyjne są finansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”. Kampania jest zaplanowana w dwóch odsłonach: do 1 lipca – Dnia Polskiej Borówki oraz później, w sezonie.

 

am

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Zobacz także więcej artykułów z tej kategorii

Facebook