StoryEditor

Hortex formalnie rozdziela produkcję soków od produkcji mrożonek

13.09.2021., 00:00h

Hortex Holding ogłosił plan podziału spółki Hortex. Znaczna część firmy zostanie przekazana spółce Polski Ogród, która produkuje mrożonki pod marką Hortex. Jaki wygląda plan podziału? Jakie skutki za sobą niesie?

2 spółki pod jedną marką

Produkty sprzedawane pod marką Hortex, które znamy z półek sklepowych, tak naprawdę są produkowane przez 2 różne spółki. Produkcją soków z owoców i warzyw zajmuje się Hortex sp. z o.o., a przetwarzaniem owoców i warzyw, w tym produkcją mrożonek Polski Ogród sp. z o.o.. Obu firm właścicielem jest luksemburska spółka LX Vistula.

Łączy je marketing

Dotychczas marketing dla soków z owoców i warzyw, oraz mrożonek produkowanych pod ich marką w dwóch różnych działach prowadziła spółka Hortex. Jest ona również właścicielem znaków towarowych oraz domeny, wycenionych w planie podziały na ponad 128 mln zł. To np. znak słowny „Hortex”, a także znaki graficzne w zakresie m.in. mrożonych owoców i warzyw, galaretek, dżemów, przecierów, koncentratów, lodów czy ciast. Zarząd Holdingu zdecydował o przeniesieniu działu marketingu mrożonek do spółki Polski Ogród. Tym samym całkowicie oddzielając mrożonki od soków.

Zobacz: Hortex zostanie podzielony.

Hortex traci na wartości, a Polski Ogród zyskuje

W planie podziału wyszczególniono dane dotyczące wartości obu spółek. Hortex wyceniany jest obecnie na 419,6 mln zł, natomiast Polski Ogród 989,2 mln zł. Wartość przenoszonego Działu Marketingu Mrożonki to 252,7 mln zł. W wyniku podziału, wartość działu marketingu podniesie wartość spółki Polski Ogród. Tym samym zmniejszając wartość spółki Hortex.

„Po zakończeniu Podziału, Spółka Dzielona (Hortex) będzie kontynuowała dotychczasową działalność gospodarczą, w tym związaną z Działem Marketingowym Soki, w oparciu o składniki majątkowe stanowiące odrębną zorganizowaną część przedsiębiorstwa Spółki Dzielonej i nieprzeniesione na Spółkę Przejmującą (Polski Ogród), zaś Spółka Przejmująca będzie kontynuowała dotychczasową działalność gospodarczą związaną z Działem Marketingowym Mrożonki w oparciu o składniki majątkowe stanowiące odrębną zorganizowaną część przedsiębiorstwa Spółki Przejmującej” – czytamy w komunikacie Hortexu.

Logiczne zmiany ?

W komunikacie prasowym firma informuje, że nowy podział ma spowodować efektywniejsze realizowanie założonych celów oraz poprawi transparentność obu spółek. Pozwoli to, także na bardziej kompleksową realizację projektów marketingowych przez oba podmioty.

Nasuwa się jednak pytanie, czy obniżenie wartości spółki Hortex, produkującej soki z warzyw i owoców, o połowę jej nie zaszkodzi?

fot. Pixabay

27. kwiecień 2024 01:53