Przez koronawirusa wzrósł patriotyzm konsumencki

Przez koronawirusa wzrósł patriotyzm konsumencki

Z badania przeprowadzonego przez agencję ARC Rynek i Opnie na zlecenie firmy PPL Koral wynika, że Polacy coraz częściej sprawdzają na etykiecie, skąd pochodzi dany produkt i deklarują, że chcą sięgać po rodzime warianty.

W grupie najbardziej świadomych i poszukujących kraju pochodzenia produktów są konsumenci po 45. roku życia – stanowią 60 proc. całości. Jednocześnie połowa badanych przyznaje, że polskie produkty są bardziej bezpieczne niż te, pochodzące z importu.
Jednocześnie badanie pokazało, że w dobie pandemii koronawirusa Polacy są jeszcze bardziej skłonni do kupowania polskich produktów. Częściej takie zachowanie deklarują kobiety – 57 proc. niż mężczyźni – 45 proc.
Większość respondentów (60 proc.) zadeklarowała również, że w dobie koronawirusa chce wspomóc polskie firmy. Blisko 90 proc. z nich zadeklarowało, że zrobi to kupując polskie produkty.

Źródło: wiadmoscihandlowe.pl, fot. pixabay.com

Wiktor Szmulewicz: rolnikom trzeba pomóc utrzymać płynność finansową!

Komentarze

WiOM Warzywa i Owoce Miękkie

Czerwiec2020

KUP PRENUMERATĘ ZOBACZ E-WYDANIE