StoryEditor

Przebudowany Weidemann Hoftrac 1190e

Ładowarka 1190e z akumulatorem litowo-jonowym to model bez spalin i z ograniczonym poziomem hałasu.

02.10.2022., 20:51h

Kompaktowa, napędzana w pełni elektrycznie ładowarka kołowa Weidemann ma swoją tradycję, bo od 2015 r. wersja 1160 Hoftrac jest produkowana seryjnie. Teraz Weidemann wraz z modelem 1190e wprowadza na rynek kompletnie przebudowany model z akumulatorem litowo-jonowym. Dopasowując maszynę do różnych zadań do modelu 1190e oferowane są różne wersje stanowisk operatora. Oprócz stałego dachu, jest składany dach eps (Easy Protection System) przeznaczony do pracy w niskich przestrzeniach.

Krótki czas ładowania

Model 1190e ma wiele nowych funkcji i opcji indywidualnego wyposażenia. Do wyboru są trzy ładowarki litowo-jonowe: standardowa wersja to 14,1 kWh, opcjonalnie dostępne są warianty 18,7 kWh lub 23,4 kWh. W standardzie jest ładowarka pokładowa 3 kW. Opcjonalnie można wybrać drugą ładowarkę pokładową 3 kW, aby zwiększyć moc ładowania do 6 kW. To rozwiązanie przydatne przede wszystkim przy średnich i dużych akumulatorach, aby skrócić czas ładowania.

Wbudowany system zarządzania akumulatorem (BMS) ze znacznie zwiększonymi prądami ładowania, wstępnym podgrzaniem do temperatury roboczej, krótkotrwałym udostępnianiem szczytów mocy oraz permanentnym monitorowaniem temperatury akumulatora – co zwiększa wydajność akumulatora i wyklucza głębokie rozładowanie.

Ładowanie odbywa się przez łatwo dostępną, centralną klapę ładowania z prawej strony maszyny. Z tyłu jest gniazdo, przełącznik aktywujący i wskaźnik stanu naładowania. W celu zwiększenia bezpieczeństwa kabel ładowania jest wyposażony w skrzynkę kontrolną.

Różne wtyczki

Kabel ładujący (typ z dwoma wtyczkami po stronie maszyny) można łączyć z wieloma różnymi wtyczkami: 230 V Schuko, 400 V wysokiego napięcia lub typ z dwoma wtyczkami i skrzynką Wallbox (plus dwie kolejne wtyczki adaptera). Nowy system ładowania oferuje wydajne i bezpieczne ładowanie i jest kompatybilny z różnymi infrastrukturami w miejscu pracy.

Dwa silniki elektryczne i hamulec

W maszynie zastosowano dwa oddzielne silniki elektryczne: jeden do układu jezdnego (6,5 kW) i drugi do napędu hydrauliki roboczej (8,5 kW). Dzięki temu zmniejszono zużycie energii, ponieważ moc pobierana jest tylko wtedy, gdy jest potrzebna. Silnik elektryczny dla układu jezdnego pozwala na dynamiczną jazdę.

Elektryczny hamulec postojowy oferuje funkcję Auto-Hold i Hill-Hold. Hamulec jest zwalniany automatycznie, gdy maszyna jest nieruchoma, kierunek jazdy jest ustawiony na neutralny. Hamulec postojowy jest również automatycznie zwalniany po uruchomieniu maszyny pedałem gazu. Hamulec można włączyć lub wyłączyć również ręcznie przełącznikiem. Dzięki układowi hamulcowemu przez tzw. rekuperację odzyskiwana jest energia, co dodatkowo wydłuża czas pracy maszyny.

Osprzęt dodatkowy

Bezstopniowa regulacja ilości oleju trzeciego obwodu sterowania umożliwia zastosowanie osprzętu dodatkowego, który jest eksploatowany za pomocą hydraulicznej funkcji ciągłej. W ten sposób można indywidualnie dostosować ilość oleju do danego osprzętu dodatkowego. Umożliwia to operatorowi wydajną pracę z maszyną i osprzętem dodatkowym. Jeśli wymagana jest praca w wielu miejscach, maszynę 1190e można transportować na przyczepie 3,5 t.

Wersja z kabiną

Z nową maszyną 1190e firma Weidemann oferuje również wersję z kabiną do pracy przez cały rok. Kabina oferuje wiele nowych funkcji:

  • mimo kompaktowej konstrukcji kabina zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla operatora i umożliwia łatwe wejście lub wyjście przez antypoślizgowe stopnie,
  • bardzo dobra widoczność z maszyny to zasługa dużych szyb, dużym wycięciu w dachu oraz skróconemu i skośnemu tyłowi maszyny,
  • elektrycznie ogrzewana szyba przednia i tylna zapewnia dobrą widoczność. Oprócz ogrzewania standardowego jest wariant komfortowy z większą mocą, a także ogrzewanie panelu dachowego, co sprawia, że ciepło promieniuje z góry.

Wentylacja również bez klimatyzacji

Drzwi z prawej i lewej strony można zablokować, aby uzyskać wentylację szczelinową. Poza tym drzwi z prawej i lewej strony można ustawić pod kątem 180°. Można też wyjąć tylną szybę. Ładowarka ma kolorystyczną koncepcją obsługi, wielofunkcyjny joystick i ergonomicznie umieszczony wyświetlacz. Jest też radio DAB+, prawy podłokietnik z regulacją wysokości, regulowana kolumna kierownicy, komfortowy fotel operatora (z ogrzewaniem siedzenia/zawieszenie pneumatyczne) i różne schowki.

opr. jj

20. kwiecień 2024 15:01