StoryEditor

Chcesz sprzedawać swoje produkty do sklepów Biedronki? Znamy wytyczne

15.02.2021., 00:00h

W tym roku Biedronka będzie zacieśniać współpracę z lokalnymi polskimi producentami warzyw i owoców. Jak zacząć dostarczać swoje produkty do sklepów tej sieci? Jakie są wymagania? O to zapytaliśmy biuro prasowe Biedronki. Okazuje się, że sieć zamierza potraktować zgłoszenie każdego rolnika indywidualnie.

Dwa tygodnie temu właściciel sieci Biedronka poinformował, że na koniec roku w sklepach w 90 proc. będą sprzedawane warzywa i owoców pochodzące od polskich producentów. Ma to być wynik wzmocnionej współpracy z lokalnymi polskimi producentami. 

Ponieważ Biedronka zaprasza małych rolników do współpracy, zapytaliśmy czym kieruje się przy wyborze kontrahenta i jakie warunki trzeba spełnić, by zacząć samemu sprzedawać do tej sieci.

W odpowiedzi usłyszeliśmy, że przede wszystkim należy wypełnić formularz zamieszczony na stronie internetowej sieci. 

- Po to, by jeszcze bardziej ułatwić kontakt i wspólnie ocenić potencjał do wspólnego działania przygotowaliśmy specjalny formularz zgłoszeniowy. Zawiera on pytania o podstawowe informacje związane z prowadzoną działalnością produkcyjną i znajduje się pod tym adresem: https://www.biedronka.pl/front/form/farmers. Wypełnione zgłoszenia trafiają bezpośrednio do osób zaangażowanych w ten projekt - wyjaśnia nam Maciej Wójtowicz, kupiec odpowiedzialny za ofertę warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Po wysłaniu zgłoszenia, dalsze ustalenia prowadzone są indywidualnie z każdym rolnikiem. 

- Przede wszystkim, jak zawsze w Biedronce zwracamy uwagę na jakość. Należy pamiętać, że program jest adresowany do mniejszych, często rodzinnych gospodarstw rolnych. Mając to na uwadze, w każdym przypadku nawiązanie współpracy będzie wymagało osobnych ustaleń. Przyjęliśmy zasadę, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie. Będziemy analizować możliwości produkcyjne i techniczne dostawy i na tej podstawie uzgadniać takie warunki, które będą dobre dla obu stron tej współpracy - mówi nam Maciej Wójtowicz.

Dodatkowo sieć zaznacza, że rolnik nie będzie musiał posiadać profesjonalnej floty transportowej czy zautomatyzowanej linii do pakowania.

- W ten sposób dajemy impuls do rozwoju dla mniejszych gospodarstw rolnych w Polsce - podkreśla Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Trzeba przyznać, że założenia tego programu wyglądają bardzo obiecująco. Jesteśmy ciekawi, jak to będzie wyglądać w praktyce. Dlatego, jeśli są wśród Was osoby, które zdecydowały się na współpracę z Biedronką, prosimy o podzielenie się opinią o jej przebiegu na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zebrane w ten sposób informacje opublikujemy na łamach naszego portalu, by ułatwić zainteresowanym sadownikom podjęcie decyzji o współpracy z siecią.

Kamila Szałaj, fot. Biedronka
 
25. kwiecień 2024 07:15