StoryEditor

Polacy kupują coraz częściej produkty ekologiczne

24.08.2016., 10:41h
Rynek żywności ekologicznej dynamicznie się rozwija. W 2015 r. blisko połowa Polaków sięgnęła po produkty oznaczone jako ekologiczne. Czy producenci powinni iść w tym kierunku?

Dynamiczny rozwój rynku żywności ekologicznej w Polsce jest zauważalny od lat 90.XX wieku. W 2015 r. niemal połowa z nas sięgnęła po artykuły z oznaczeniem BIO lub EKO, z czego 11 proc. respondentów zadeklarowało ich zakup przynajmniej raz w tygodniu, a 15 proc. – minimum raz w miesiącu.

Według wyników najnowszego badania Uniwersytetu Łódzkiego, Polacy cenią w żywności organicznej przede wszystkim jej wysoką jakość (76,5 proc.), lepszy smak i ekologiczne metody produkcji. Spośród żywności BIO, konsumenci najchętniej wybierają ekologiczne owoce i warzywa (69,1 proc.) oraz miód (58,9 proc.). Silny trend zdrowej żywności, zgodnej z ideą "slow life" i "slow food", dostrzegają również sieci handlowe.

- Nasi klienci poszukują produktów wysokiej jakości, pochodzących z naturalnych źródeł. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się warzywa i owoce z ekologicznych upraw, pochodzące od polskich producentów. Postanowiliśmy pójść krok dalej – od 8 sierpnia rozpoczynamy Tydzień BIO, w ramach którego proponujemy klientom nie tylko produkty organiczne, jak również żywność niezawierającą glutenu i laktozy. W sprzedaży dostępny będzie również kurczak zagrodowy z Podlasia – z małych gospodarstw rodzinnych, karmiony zbożami i słonecznikiem, bez GMO i antybiotyków – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Najważniejszym motywem zakupu żywności ekologicznej, wskazywanym przez polskich konsumentów, jest troska o zdrowie, którą wskazała połowa ankietowanych. Ponadto respondenci są przekonani, że takie jedzenie jest bezpieczne, wolne od GMO i po prostu smaczne. Ważnym argumentem przy procesie zakupowym jest także dbałość o stan środowiska naturalnego i poszanowanie praw zwierząt.

- To zauważalna tendencja, dlatego kształtując ofertę Tygodnia BIO staraliśmy się, aby znalazły się w niej produkty z różnych kategorii, dzięki którym można skomponować zbilansowane, wartościowe posiłki dla całej rodziny. Nasi klienci będą mogli kupić nie tylko BIO warzywa i BIO owoce, ale też m.in.: produkty nabiałowe: śmietany, jogurty, twarogi i ser żółty, oliwę z oliwek, łososia norweskiego, pieczywo, sosy pomidorowe, ryż i makaron – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Źródło. biznes.onet.pl

25. kwiecień 2024 09:15