StoryEditorJaki zaplanowano budżet na rok 2023?

Jakie strategiczne priorytety promowania produktów spożywczych określiła na rok 2023 UE?

02.01.2023., 09:35h
MKHMKH

Polityka promocyjna to wkład i zaangażowanie Unii Europejskiej we wsparcie rolników oraz producentów żywności. Propagowanie najwyższej jakości, zrównoważonego rozwoju i przy tym podkreślenie wysiłków rolników przy produkcji. Zgodnie z tym, jak co roku Komisja Europejska ponownie określiła strategię promowania produktów pochodzących z krajów UE. Czy pomoże to znaleźć nowe rynku zbytu?

Promowanie jakości, zrównoważonego rozwoju, dobrostanu zwierząt i produktów pochodzących z Unii Europejskiej to zaangażowanie, jakie podejmuje UE, aby między innymi podkreślić wysiłki podejmowane przez producentów żywności w produkcji najwyższej jakości żywności. W tym celu Komisja Europejska przedstawiła swój roczny plan.

Jaki budżet zaplanowano na politykę promocyjną?

W ramach nowej polityki promocyjnej, która będzie występować w nowym roku pod hasłem „Enjoy, it‘s from Europe”, przeznaczono 185,9 mln euro na dotacje dla organizacji rolno-spożywczych w całej UE na finansowanie kampanii promocyjnych zarówno w Unii Europejskiej, jak i poza jej granicami. Wszystkie branży, z wyjątkiem tytoniu, kwalifikują się do dotacji UE.

Unijny komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski podkreślił ważność promowania europejskich produktów rolno-spożywczych i ich jakości na całym świecie.

- Nasza polityka promocyjna pomaga producentom znaleźć nowe rynki i szerzyć renomę ich produktów – powiedział Janusz Wojciechowski.

Nowe rynki zbytu dla sketora rolno-spożywczego

Nowa polityka promocyjna ma na celu otwarcie nowych rynków dl...

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów WiOM
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
27. lipiec 2024 11:24