StoryEditorINFORMACJE BRANŻOWE

Najsilniejsza grupa w segmencie zdrowej żywności. Co wyniknie z połączenia Bakalland i Purella?

18.10.2022., 09:12h
Bakalland i Purella, dzięki połączeniu sił, planują stworzyć najsilniejszą grupę w segmencie zdrowej żywności w Polsce, a także rozszerzyć działalność międzynarodową. Na jakie rynki planują wkroczyć?

Bakalland – firma działająca na rynku już od 1991 roku to lider w produkcji bakalii i zdrowych batonów. Purella natomiast słynie z innowacji w kategorii zdrowej żywności. Teraz działają wspólnie, a nowa nazwa korporacyjna to FoodWell. Całe przedsięwzięcie jest autorskim konceptem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko.

Najsilniejsza grupa w segmencie zdrowej żywności w Polsce

  • Stworzenie najsilniejszej grupy w segmencie zdrowej żywności w Polsce i systematyczne rozszerzanie międzynarodowej działalności.
  • Wszystkie marki, które do tej pory działały w ramach Bakallandu i Purelli pozostają na rynku i w dalszym ciągu planowany jest ich dynamiczny rozwój.
  • Za sukces w głównej mierze odpowiadać ma doświadczenie i innowacyjność, a także strategia biznesowa.
  • W planach jest, aby do roku 2026 firma przekroczyła 1 miliard złotych obrotu rocznie. 1/3 przychodów pochodzić ma z kanału e-commerce oraz eksportu.

– Mój powrót na stanowisko prezesa to przemyślana decyzja – Bakalland to duża firma w branży FMCG, dla której impakt Purelli jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Bakalland pokazał przez wiele lat, że nie tylko doskonale ...

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów WiOM
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów

Bakalland – firma działająca na rynku już od 1991 roku to lider w produkcji bakalii i zdrowych batonów. Purella natomiast słynie z innowacji w kategorii zdrowej żywności. Teraz działają wspólnie, a nowa nazwa korporacyjna to FoodWell. Całe przedsięwzięcie jest autorskim konceptem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko.

Najsilniejsza grupa w segmencie zdrowej żywności w Polsce

  • Stworzenie najsilniejszej grupy w segmencie zdrowej żywności w Polsce i systematyczne rozszerzanie międzynarodowej działalności.
  • Wszystkie marki, które do tej pory działały w ramach Bakallandu i Purelli pozostają na rynku i w dalszym ciągu planowany jest ich dynamiczny rozwój.
  • Za sukces w głównej mierze odpowiadać ma doświadczenie i innowacyjność, a także strategia biznesowa.
  • W planach jest, aby do roku 2026 firma przekroczyła 1 miliard złotych obrotu rocznie. 1/3 przychodów pochodzić ma z kanału e-commerce oraz eksportu.

– Mój powrót na stanowisko prezesa to przemyślana decyzja – Bakalland to duża firma w branży FMCG, dla której impakt Purelli jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Bakalland pokazał przez wiele lat, że nie tylko doskonale rozumie potrzeby klientów, ale też, że jest w stanie zagwarantować stabilny rozwój biznesowy i budować duże kategorie. Purella to innowacyjna spółka, która świetnie rozumie współczesne trendy. Te firmy idealnie do siebie pasują. Po połączeniu tworzymy grupę o bardzo dużym potencjale produkcyjnym oraz o wyróżniającej się sile dystrybucyjnej, skupionej w obecnych kanałach, ale najdynamiczniej w e-commerce oraz eksporcie – mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.

image

Marian Owerko

FOTO: fot. inf. pras

– Udało się skompletować prawdziwy „dream team”, najlepszy zespół, jaki mogłem sobie wyobrazić. Na stanowiskach wiceprezesów zarządu będą mnie wspierać: Michał Czerwiński (CCO) i Karol Kleszcz (CFO). W zarządzie FoodWell zasiadają również: Artur Ryczkowski (CSO), Artur Gajewski (CMO) i Tomasz Szafarczyk (COO). Dla realizacji naszej strategii bardzo ważna jest obecność w akcjonariacie Rafała Brzoski, co wzmacnia nasze plany biznesowe – dodaje prezes.

Marki składające się na FoodWell to: Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i BeRAW.

image

Zarząd FoodWell od lewej Tomasz Szafarczyk Artur Gajewski Michał Czerwiński Marian Owerko Karol

FOTO: fot. Inf. Pras

– Zachowamy te kategorie produktowe, które mamy obecnie, znajdziemy dla nich również nowe pomysły. Będziemy też rozwijać kierunki innowacyjne, głównie produkty oparte o surowce roślinne, będące zamiennikami mięsa i mleka – mówi Michał Czerwiński, CCO w FoodWell.

W Warszawie powstało centrum innowacji, którego zespół analizuje na bieżąco nowości rynkowe, proponując zmiany w ofercie produktowej. Pierwsze produkty „plant based” zostaną wprowadzone w IV kw. 2022 r. Strategia zakłada również rozwój kategorii „zdrowych batonów”, jak i „superfoods” oraz produktów funkcjonalnych.

Dostęp do zdrowej żywności dla wszystkich 

– Będziemy demokratyzowali zdrową żywność. Zapewnimy do niej dostęp wszystkim klientom dzięki atrakcyjnym cenom i wielokanałowej dystrybucji. Wierzymy, że nasze produkty, które są jednocześnie zdrowe i smaczne, będą inspirowały do wyboru lepszego stylu odżywania. Nieprzypadkowo opieramy nasz koncept na czterech fundamentach: wellbeingu, ludziach, innowacyjności i rozwoju oraz odpowiedzialności – mówi Artur Gajewski, CMO w FoodWell.

Do roku 2026 firma ma w planach podwojenie przychodów. Strategia zakłada silną koncentrację na doskonałości operacyjnej, czyli zapewnieniu najlepszych wyników finansowych.

– Poprzez bakaliowe DNA jesteśmy zwinną organizacją z dobrze osadzonym procesem S&OP. Dostarczając klientom serwis operacyjny na poziomie 97% przez ostatnie pandemiczne lata, pokazaliśmy, że nasze operacje są odporne na zewnętrzne zawirowania. Do zakładów w Janowie Podlaskim i Włocławku dołącza nowoczesna fabryka w Białymstoku – po połączeniu znacząco wzrasta poziom naszej wartości dodanej. Jesteśmy dobrze przygotowani na obsłużenie dynamicznego wzrostu w przyszłości – mówi Tomasz Szafarczyk, COO w FoodWell.

image

Od lewej Michał Czerwiński Marian Owerko FoodWell

FOTO: fot. Inf. Pras

Całe przedsięwzięcie jest autorskim konceptem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko. FoodWell na tle konkurencji wyróżnia się stylem zarządzania i myśleniem o firmie w długim horyzoncie czasowym.

Międzynarodowy sukces polskiej firmy

– Konkurujemy z międzynarodowymi graczami: w płatkach śniadaniowych i batonach ze szwajcarskim koncernem Nestle, w produktach do pieczenia i deserach z niemiecką firmą dr Oetker, a w bakaliach z austriacką firmą Kresto. Jesteśmy pewni, że polski kapitał, doświadczenie menedżerów, otwartość na innowacje i nasz unikalny know-how, to potencjał do międzynarodowego sukcesu FoodWell. Już dziś przypatrujemy się rynkowi z zainteresowaniem, poszukując podmiotów w Polsce i Europie, zwłaszcza w Skandynawii, które będziemy mogli przejąć, zapewniając sobie tym samym komplementarność w wybranych obszarach – dodaje Marian Owerko.

27. lipiec 2024 09:48